Årsmöte via zoom torsdag 28 maj kl 18.00

På grund av den rådande pandemin håller vi nu ett digitalt årsmöte torsdagen den 28 maj kl 18.00 via zoom.

MÖTET
Vi öppnar länken 17.30 för att du ska hinna testa att det tekniska fungerar.
Genom att klicka på länken kommer ni in på mötet. Går det inte att klicka kan ni behöva lägga in den manuellt i webbläsaren.  Det kan hända att zoom-mötet avbryts efter ca 40 minuter. Då är det bara att klicka på länken igen så kan vi fortsätta. Se därför till att ha länken tillgänglig.
LÄNK TILL MÖTET HITTAR DU HÄR:
Meeting ID: 768 3127 9202
Password: 6H5s7P
ÅRSMÖTESHANDLINGAR: Verksamhetsberättelse med ekonomi 2019Dagordning Årsmöte 2020Förslag till förändring av stadgar
Förutom de sedvanliga årsmötespunkterna kommer vi också att prata om föreningens framtida planer för den som är nyfiken på det.
För att videomötet ska fungera så bra som möjligt är det viktigt att det inte störs av bakgrundsljud. De som lätt kan stänga av och på sina mikrofoner får gärna ha dem avstängda stora delar av mötet.
RÖSTLÄNGD
Vid mötes öppnande ombeds alla klicka på chatten för att i den skriva sina namn. Då får vi en närvarolista, tillika en röstlängd. Det finns en ikon i verktygsfältet som heter chatt. Med en klick öppnas chatten. (Chatten kan vara svår att hitta på en mobil, på en del mobiler visas den när man klickar under de fyra bilderna, hittar du inte så löser vi det ändå)
ORDET
Vi kommer främst att använda chatten för att begära ordet. Skriv ”ordet” så får vi en talarlista. De går också att vinka eller skicka ett sms till Elin. Funkar inte detta så får ni helt enkelt hojta till.
BESLUT
Om inte alla mötesdeltagare har mikrofon och video kommer beslut fattas genom mikrofon, video och chatt. Eftersom vi främst fattar beslut om att lägga rapporter till handlingarna, ge styrelsen ansvarsfrihet, välja ny styrelsen, medlemsavgift mm så föreslår vi en förenklad process.  Mötesordföranden börjar med frågan om någon är emot förslaget. Är ingen emot så antas förslaget och vi kan gå vidare.
Varmt välkomna!